şenol   15-08-2020 Saat 15:24
#1
Şirketlerde ve kurumlarda çalışan hemen herkes için kurumsal e-posta (e-mail) hesabı açılmaktadır. Bu e-posta hesabını Gmail arayüzü üzerinden yani kişisel Gmail hesabına ilişkilendirerek kullanmak isteyenlerin sayısı da oldukça yüksek. Bu yazıda,Gmail arayüzü üzerinden kurumsal e-posta hesabının nasıl kurulacağını ve kullanılacağını anlatacağım.

Öncelikle kişisel Gmail hesabımıza giriş yapıyoruz ve ardından sağ üstte bulunan çark simgesi ile gösterilen “Ayarlar”a tıklıyoruz.

Sonrasında ise Tüm Ayarları Görünleyin'e Tıklayın açıklan sayfada Hesaplar ve İçe Aktarma İşlemi  menüsüne gelin.

aşağı dogru inin ve “Postaları şu adresten gönder” başlığını göreceğiz. Bu alanda yer alan “Bir e-posta adresi daha ekle” ifadesine tıklıyoruz.

Örnek Resim

[Resim: gmail-de-kurumsal-e-posta-mail-kurulumu-1.png]

Tıkladıktan sonra Karşımıza hemen küçük bir pencere açılacak.

Ad kısmını kendi adımızı ya da çalıştığımız bir bölümü temsil ediyorsak onun adını yazıyoruz. “E-posta adresi” kısmına da kurumsal e-posta adresimizi yazıyoruz ve “Sonraki Adım”a tıklıyoruz.

[Resim: gmail-de-kurumsal-e-posta-mail-kurulumu-2.png]

Buradaki “SMTP Sunucusu”, “Bağlantı Noktası” ve “Kullanıcı adı” kısmını şirketimizin bilgi işlem bölümü tarafından başka bir metin ya da sayı söylenmemişse olduğu gibi bırakıyoruz. Yine “SSL” seçimi yapınız gibi bir ifade gelmemişse varsayılan olan “TSL”yi seçili bırakıyoruz. “Şifre” kısmına da bize verilen e-posta şifresini yazıyoruz ve “Hesap Ekle” diyoruz.


[Resim: gmail-de-kurumsal-e-posta-mail-kurulumu-4.png]

bu aşamada ise işlemlerin doğrulanması için kurumsal e-posta adresimize gelecek onay kodunu girmemiz gerekiyor.

[Resim: gmail-de-kurumsal-e-posta-mail-kurulumu-3.png]

Bu işlemleri başarıyla tamamladığımıza göre artık Gmail arayüzü üzerinden kurumsal e-posta adresimizle e-posta gönderebiliriz. Şimdi sırada kurumsal e-posta adresimize gelecek e-postaların Gmail arayüzüne gelmesini sağlamak var.

Yine “Ayarlar” simgesine tıklıyoruz “Hesaplar ve İçe Aktarma İşlemi” menüsüne geliyoruz. Bu kez “Diğer hesaplardaki postaları kontrol et” alanından “Posta hesabı ekle” ifadesine tıklıyoruz.

[Resim: gmail-de-kurumsal-e-posta-mail-kurulumu-5.png]

bu aşamada Gelen pencerede herhangi bir değişiklik yapmadan “Sonraki” diyoruz.

sonraki butonuna tıklama işleminden sonra  “Kullanıcı adı” yazan yere e-posta adresimizin tamamını yazıyoruz. “Şifre” kısmına da bize verilen e-posta adresinin şifresini yazıyoruz. “POP sunucusu” ve “Bağlantı Noktası” da varsayılan olarak kalıyor (bir başka adres verilmemişse). Size gelen e-postaların bir örneğinin de kurumsal e-posta veritabanında kalmasını istiyorsanız ilk seçeneği tıklayabilirsiniz. SSL ile kullanmanız gerektiği söylenmişse ikinci seçeneği işaretleyebilirsiniz. Kurumsal e-posta adresinize gelen postaları Gmail’in soldaki menüsünde bir etiketle görmek istiyorsanız üçüncü seçeneği işaretleyebilirsiniz. Ardından “Hesap Ekle” diyoruz.

Girdiğiniz bilgiler doğru ise ve teknik bir sorun da yoksa küçük pencere kapanacak ve artık kurumsal e-posta alışverişinizi Gmail arayüzü üzerinden gerçekleştirebileceksiniz.
Son Düzenleme: 13-01-2024 Saat 02:42, Düzenleyen: şenol.

Fikrin rütbesi yoktur.
İfadeleri İptal Et?
  

Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi