şenol   24-12-2020 Saat 23:28
#1
Google Adwords Kullanımı Ve İpuçları
Google, günümüzde dünyada en çok kullanılan arama motorudur. Ar-ge ile birlikte büyüme ve gelişimini hızla devam ettiren Google, bünyesinde birçok servis barındırıyor. Bunlardan birisi de 2000’li yıllarda piyasaya kattığı Google Adwords’tür. Adwords servisi, kullanıcılara hizmet ve ürün bilgileri kapsamında çok büyük yardımlar sağlamaya devam ediyor. Google’ın bizlere sunduğu bu sistemi biraz da yakından inceleyelim.

Günümüzde kitleler, arama motorları ile binlerce farklı anahtar kelime kullanarak arama yapıyorlar. Ve bu kitlelerin çoğunluğu Google arama motorunu kullanmaktadır. Google’ın bizlere paylaştığı Adwords, firmanızın kitlelere daha kolay ulaşmasını sağladığı bir sistemdir. Ayarlanabilir olması, tıklama başına maliyet ile çalışması, daha fazla ziyaretçi ve müşterinin artması gibi özellikler ile Google Adwords, işletmelerin kesinlikle kullanması gereken bir sistemdir. Ancak bu sisteme belirli derecede bir bütçe ayırmalısınız ve sonuçları sabırla beklemelisiniz.

Google Adwords, hizmetinizin, ürünlerinizin veya firmanızın arama motorunda en üstlerde gözükmesine olanak sağlar. Yapın araştırmalara göre kullanıcılar, arama motorunda en üstte çıkan sekmelere daha fazla tıklıyor ve 2. sayfalara ise genel olarak pek bakmayı tercih etmiyorlar. Enel olarak ele alındığında ise Adwords, sizin potansiyel müşteri çekmenizde inanılmaz yararlar sağlayacaktır.

Google Adwords’e Nasıl Başlanmalıdır?
Başlangıç olarak firmamız adın bir Adwords hesabı kurmamız gerekiyor. Ayırabildiğiniz kadar bütçeyi hazırlamalısınız. Sonrasında ise firmanız adına çalışmalar yaparak en önemli anahtar kelimeleri bulmanız gerekmektedir. Ayarladığınız bütçe dahilindeki bu anahtar kelimeleri Adwords’te onaylayarak hedef kitlenize çok kısa süreler içerisinde ulaşabilirsiniz. Tıklama başına ücret ödendiğinden dolayı tıklandıkça sisteme para ödeyeceksiniz. Eğer 100 TL gibi bir bütçeniz varsa ve anahtar kelime tbm’niz (Tıklama Başına Maliyet) 10 kuruş ise 100/0.10 = 1000 adet tıklanma almanız mümkündür. Tıklanma kotanızı doldurduğunuzda ise işlem sıfırlanır. 

Bu yüzden anahtar kelimelerinizi özenle seçmeli ve uygulamalısınız. Ek olarak piyasada büyüyen rekabete ayak uydurabilmeniz için tamamen özgün olmanız gerekiyor. Yani rakiplerinizin anahtar kelimelerini analiz etmeli ve onları kullanmaktan kaçınmalısınız. Bu adımları önceden planlamak ve uygulamaya sokmak sizi büyük oranlarda rahatlatacaktır. Bu sayede işletmeniz için çizdiğiniz yol haritası amacına ulaşacak ve elde edeceğiniz sonuçlara göre büyüme patlaması gerçekleşecektir. İşletmenizin büyümesini ve gelişmesini istiyorsanız sizde Google Adwords planınızı tavsiyelerimize göre revize etmeye başlayabilirsiniz.

Fikrin rütbesi yoktur.
İfadeleri İptal Et?
  

Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi