Ana İçeriğe >Geç

ForumTeams

Her Gün Düzenli Yürüyüş Yapmanın Faydaları

11-09-2020 Saat 20:13
#1
Çevrimdışı
Her Gün Düzenli Yürüyüş Yapmanın Faydaları

[Resim: her-gun-duzenli-yuruyus-yapmanin-faydalari.jpg]
Her gün düzenli yürüyüş yapmanın kalp sağlığından kilo kontrolüne kadar pek çok faydası var. Bu basit ve etkili egzersizin en önemli faydası ise yaşlandırmayı geciktirmesi ve yaşam süresini uzatması.

Ömrünüzü uzatır. Bir “alışkanlık” haline getirilerek her gün düzenli yapılan yürüyüşle ömrünüze ömür katmanız ve yaşlanmayı geciktirmeniz mümkün. Yapılan araştırmalar haftada yaklaşık 20-25 kilometre yürüyen insanların, yürüyüş yapmayanlara göre daha uzun yaşadıklarını kanıtlamıştır.

Kalbinizi ve akciğerlerinizi korur.
 Kısa ve hızlı yürüyüşler yapmak kalp ve akciğer sağlığınızı korumanız için en iyi yoldur. Her gün 20-25 dakika yürüyüş yapmayı ihmal etmeyin.

Stresinizi azaltır. Yürüyüş yapmak strese de birebir. Yürüyüş yaparken kan basıncınız düzene girer, mutluluk hormonu olan endorfin salgılarsınız ve kendinizi rahatlamış hissedersiniz.  

Kilo kontrolünde etkilidir. Düzenli ve ritmik olarak yapılan yürüyüş, zayıflamaya ve kilo kontrolüne yardımcı olur. Her gün 20 dakika yürüyüş yaparak fazla yağlarınızı yakmanız ve yılda 7 kilo vermeniz mümkün. Ama tabii ki bu süreçte yediklerinize dikkat etmeli ve kalori kontrolünü de sağlamalısınız. Sadece bir paket jelibonu eritmeniz için bile futbol sahası kadar alanı yürümeniz gerektiğini unutmayın ve elinizi  şeker tabağına daldırmadan önce bir kez daha düşünün.

Yürüyüş şekliniz önemlidir. İş
Yürüyüş yaparken vücudunuzun duruşuna önem vermelisiniz. Geriye ya da öne doğru kavis yapmadan dimdik yürümelisiniz; bu vücudunuzun her bölgesinin yürüyüşe eşit şekilde eşlik etmesini sağlar. Kollar da önemli, çünkü yürüyüş sırasında gücünüzü artırmak ve ayak hareketlerinizi dengelemek kolların görevi. Kolları sallamak 5-10 kalori yakmanızı da sağlar. Elleriniz de yumruk şeklinde sıkılmamalı ki, kan akışınız düzenli olsun. Ayakların ve kolların çapraz olarak net açılarla sallanması, sağlıklı bir yürüyüşün olmazsa olmazı.
 Yürüyüş yapmanın diğer faydaları ise şunlar:
  • Dinlenirken bile kilo vermeyi sağlayacak şekilde metabolizma hızınızı artırır.

  • Yeme isteğinin (iştahın) kontrol edilmesine yardımcı olur.

  • Enerji verir.

  • Kandaki kolesterol seviyesini azaltır.

  • Yüksek tansiyonu düşürür.
  • Şeker hastalığını kontrol etmeye ve önlemeye destek olur.

  • Göğüs, prostat ve mide-bağırsak gibi bazı kanser türlerine karşı riski azaltır.

  • Kalp krizi ve felç gibi rahatsızlıklar için yardımcı rehabilitasyonu sağlar.

  • Bağırsakların çalışmasını düzenler.

  • Uyku düzenini destekler.

  • Bacak ve kalça bölgesindeki kasların güçlenmesine yardımcı olur.

  • Kemik güçlenmesini sağladığı gibi yaşlı kadınların kaderi gibi gözüken kemik erimesi riskini de azaltır.
Kaynak site;
Linkleri görebilmek için sitemize üye ol manız veya Giriş yapmanız gerekiyor.. Sitemize üyelikler ücretsizdir!
Limon
05-10-2020 Saat 14:20
#2
Çevrimdışı
teşekkürler çok faydalı bilgi
Damla
Google Reklamları

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  İnsülinin Faydaları Ve Zararları Nelerdir? Damla 0 13 19-10-2020 Saat 12:38
Son Yorum: Damla
  Sabah Yürüyüşünün Faydaları Nelerdir? Damla 0 17 19-10-2020 Saat 12:24
Son Yorum: Damla
  Zeytinyağının Vücudumuza Faydaları Limon 1 88 05-10-2020 Saat 14:22
Son Yorum: Damla
  Cevizin Muhteşem Faydaları şenol 0 64 03-09-2020 Saat 22:14
Son Yorum: şenol
  Balığın Faydaları Hakkında 10 Bilgi şenol 0 76 06-08-2020 Saat 23:36
Son Yorum: şenol
  Keçiboynuzu Faydaları Nelerdir? şenol 0 165 04-08-2020 Saat 00:40
Son Yorum: şenol
  Zerdeçal Nedir? Zerdeçalın Faydaları Nelerdir? şenol 0 80 03-08-2020 Saat 13:22
Son Yorum: şenol
  Yumurtanın Faydaları Nelerdir? şenol 0 101 29-07-2020 Saat 15:19
Son Yorum: şenol
  Kefir Nedir, Faydaları Nelerdir? şenol 0 89 26-07-2020 Saat 11:21
Son Yorum: şenol
  Yoğurdun Sağlığa Faydaları şenol 0 94 11-07-2020 Saat 11:50
Son Yorum: şenol

Hızlı Menü:

Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
Task