Ana İçeriğe >Geç

ForumTeams

Son Aktiviteler
WordPress Tema Yükleme Iş...
Forum: Wordpress
Son Yorum: şenol
3 saat önce
» Yorumlar: 0
» Okunma: 1
Covid-19 Döneminde Uyku P...
Forum: Sağlık ve Beslenme
Son Yorum: derliyo
Dün Saat 17:38
» Yorumlar: 0
» Okunma: 18
WordPress Htaccess Dosyas...
Forum: Wordpress
Son Yorum: şenol
16-09-2020 Saat 13:14
» Yorumlar: 0
» Okunma: 17
Bağışıklığı Güçlendiren S...
Forum: Sağlık ve Beslenme
Son Yorum: şenol
15-09-2020 Saat 23:14
» Yorumlar: 0
» Okunma: 19
Thomas Edison Kimdir? Ele...
Forum: Bilim Adamları
Son Yorum: şenol
14-09-2020 Saat 18:29
» Yorumlar: 0
» Okunma: 22
İnstagram’da Takipçi’deki...
Forum: Sosyal Medya
Son Yorum: şenol
13-09-2020 Saat 22:58
» Yorumlar: 0
» Okunma: 29
Modem Arayüzüne Nasıl Gir...
Forum: Faydalı Bilgiler
Son Yorum: şenol
13-09-2020 Saat 22:50
» Yorumlar: 0
» Okunma: 26
ADSL Fabrika Çıkış Şifrel...
Forum: Faydalı Bilgiler
Son Yorum: şenol
13-09-2020 Saat 22:44
» Yorumlar: 0
» Okunma: 96
Lisanssız VBulletin Nasıl...
Forum: Vbulletin
Son Yorum: şenol
13-09-2020 Saat 22:19
» Yorumlar: 0
» Okunma: 26
Zakkum/Ebru Yaşar - Ben N...
Forum: Müzik Videoları
Son Yorum: şenol
13-09-2020 Saat 21:43
» Yorumlar: 0
» Okunma: 20

 
  WordPress Tema Yükleme Işlemi Nasıl Yapılır
Yazar: şenol - 3 saat önce - Forum: Wordpress - Yorum Yok

WordPress tema yükleme nasıl yapılır
WordPress ait ücretsiz temaları panel üzerinden çok kolay yükleyebiliriz. Panel üzerinde tema yükleme işlemleri;

  1. WP admin paneline giriş yapmamız gerekiyor.
  2. Panel üzerinde sol bölümde bulunan Görünüm menüsü altında yer alan Temalar'a tıklayın.
  3. Çıkan sayfa üzerinden Yeni Ekle butonuna tıklayın.
  4. Karşımıza çıkan sayfada ücretsiz bir çok tema bulunacaktır. Bu temalardan birini seçerek Kur demeniz gerekiyor.
  5. Kurulum işlemleri sona ermesi durumunda temanın alt bölümünde Etkinleştir butonuna tıklayın.
Bu işlemler sonrası temanız yüklenecek anacak demo sayfası üzerinden görmüş olduğumuz tema çıkmayabilir. Bu gibi durumlarda tema sağlayıcısı üzerinden Demo sayfalarını bularak içe aktarmanız gerekmektedir.

Almış olduğumuz Ücretli temayı nasıl yükleyebiliriz ve yüklü olan temayı nasıl silebiliriz.
Aslında tema yükleme işlemleri aynı hiç bir değişiklik yok ama yükleyeceğimiz tema yükleme işlemleri sonrası sizlerden lisans anahtarını istemektedir. Admin paneli üzerinden veya web sitenizin index sayfası üzerinden lisans anahtarını yazabilirsiniz. Yüklediğimiz ve daha sonra kullanmadığımız temaları sunucumuz üzerinde yer kaplamaması için silmemiz gerekebilir. 

Yüklediğiniz Temaları silmek için;
  1. WP Admin paneline giriyoruz.
  2. Görünüm menüsünden Temalar seçeneğine tıklıyoruz.
  3. Burada karşımıza çıkan yüklü temalardan silmek istediğimizin üzerine mouse ile gelince Tema Detaylar seçeneği  tıklıyoruz.
  4. Tema detayları sayfasının sağ alt köşesinde SİL yazısına tıklıyoruz ve temamız siliniyor.

Bu konuyu yazdır

  Covid-19 Döneminde Uyku Problemini Çözmenin 8 Yolu
Yazar: derliyo - Dün Saat 17:38 - Forum: Sağlık ve Beslenme - Yorum Yok

Halen devam eden ve dünyayı tüm hızla tehdit etmeye devam eden COVID-19 salgını, kişiler, aileler ve toplumlar arasında stres seviyesinin yükselmesine olumsuz yönde etkide bulunmuştur. Birçok kişinin, evden çalışmak zorunda kalması ve kişisel önlemlerini almalarına rağmen, günümüzde evden çalışmak zorunda kalanlar kendilerini, verimli çalışma ve dinlenme açısından eksik hissetmektedirler. Corona virüsün stres seviyelerini arttırmaya devam etmesinden dolayı sağlıklı çalışamamanın verdiği sıkıntılardan dolayı, birçok kişide artan şekilde uyku problemlerinin başladığı görülmektedir.
Sağlıklı bir uyku, insanların akıl sağlığını, fiziksel açıdan sağlıklı olmasını ve vücud bağışıklığını olumlu olarak etkiler. Uyku problemi nedeniyle, yeterli şekilde uykunun alınamaması insanlarda bir takım sağlık problemlerinin başlamasına sebeb olmuştur. Dünya’nın tümünün salgından etkilendiği bu dönemlerde, insanların sağlıklı uyuyabilmeleri bozulmaya başladı. Eğer akşamları uyumakta zorluk çekiyorsanız, sağlıklı uyku ve stressiz bir yaşam için yapmanız gereken 8 adım.

[Resim: uyku-problemi.jpg]

[/url]

Uyku Düzeninizi Korumaya Çalışın

[Resim: duzenli-uyku.jpg]

Covid döneminde evden çalışmak zorunluluğu, insanların sabahları daha geç kalkmalarına neden olurken, bu düzensiz durumun yaratmış olduğu neden kişileri gece geç saatlere kadar uyamamalarına sebebiyet vermektedir. Bu yeni uyku alışkanlıklarıda, insanların uzun senelerdir alışmış olduğu normal uyku saatlerinin bozulmasına yol açtı. Uyku saatinizi eğer değiştirdiyseniz, uykunuzu en kısa zamanda düzene sokmanız uzmanlarca tavsiye ediliyor. Normal zamanda alışık olduğunuz bir saatte kalkın ve akşamlarıda aynı saatlerde uyumaya çalışın, böylece vücudunuz ve beyniniz rahatlamak için yeterli bulabilir.
Güneş Işığından Daha Fazla Yararlanmaya Çalışın

[Resim: gunes-isigi.jpg]

Uzmanların belirtiğine göre güneş ışığından düzenli olarak yararlanmak, vücudumuzun 24 saatlik düzenli bir tempo sürdürmesine yardımcı olur, bu da kaliteli uyku için çok önemlidir. Bu nedenle vücudunuzun günde en az 15-30 dakika güneş ışığından yararlanmasına dikkat edin.
Günümüzde halen covid-19 tehlikesinin artarak devam ettiğini ve çok ciddi şekilde insan sağlığını tehdit ettiğini unutmadan, evden dışarı çıkarken mutlaka maskelerinizi takarak çıkmanız, dışarıda bulunduğunuz zamanlarda her zaman sosyal mesafeye dikkat etmeniz, kişisel önlemlerinizi alarak, günde 25-30 dakikalık yürüyüşler yapmanız sağlığınız açısından faydalı olacaktır. Yapacağınız yürüşlerde vücut için gerekli olan d vitamini size sağlıklı olmanız açısından çok faydalı olacaktır.

Televizyon İzleme Sürelerinizi Azaltın

[Resim: televizyon-izlemek.jpg]

Salgın döneminde evde yaşamak ve evin içinden çalışmak, akıllı telefonlarımıza, televizyonlarımıza ve masa üstü bilgisayarlarımıza olan bağlılığımızı kesinlikle arttırdı. Evden çalışmak durumunda olduğunuz için iş yerinizle toplantı yapmak zorunda kaldığınızda mecburen bilgisayarları kullanacaksınız. Gün içinde uzaktan çalışma konumunda olduğunuzdan dolayı da bilgisayar başında vakit geçirmek zorunda kalacaksınız, ama akıllı telefonlar, oyun konsolları, televizyonların başında tüketmiş olduğunuz zamanı azaltarak düşürebilirsiniz. Günümüzde uzmanlar, uyku problemi sorunu yaşayan insanların akşamları yatmadan en az bir saat önce ilgilendikleri ve izledikleri şeyleri bırakmaları gerektiğini söylüyorlar. Bitirmeniz gereken raporlar, teslim etmeniz gereken işleriniz varsa, kullanmış olduğunuz cihazlarda mutlaka gözlerinizi yormayan gece modunu aktif etmeyi deneyebilir veya uykunuzu kötü şekilde etkileyen ışıkların ayarını düşürebilirsiniz. Kendinizi daha rahat hissetmek için akşamları çalışma zorunda olduğunuz saatlerde, ışığı filtreleyen gözlükler kullanabilirsiniz.
Evin İçindeyken Sakinliğinizi Koruyun

Covid-19 döneminde evlerde daha fazla vakit geçirmek durumunda kalan insanların endişe düzeylerinde artış yaşandığı görülmüştür. Akşamları uyumakta zorluk yaşayan insanlar kendilerini çok tahammülsüz hissederler ve bir
türlü sakinleşemezler. Kendini ferahlamış hissetmek ve güzel bir uyku uyuyabilmek  için yapabileceğiniz birkaç şey:
  • Ufak ufak nefes egzersizleri yapın.

  • Sevdiğiniz bir kitap okumayı deneyin.

  • Akşamları yatmadan önce ılık ve soğuk suyla banyo yapın.

  • Yatmadan önce sevdiklerinizle konuşun.

  • Akşam yatmadan önce bir bardak ılık süt için.
Düzenli ve Sağlıklı Bir Uyku İçin Faydalı Alışkanlıklar Geliştirin

[Resim: kahve-icmek.jpg]
[url=https://derliyo.com/wp-content/uploads/2020/09/kahve-icmek.jpg]
Düzenli ve sağlıklı bir uyku zamanı geçirebilmek, gün içinde yediğiniz yemek ve içttiğiniz su miktarı kadar çok önemlidir. İnsanlar yeterli ve sağlıklı şekilde uykusunu uyuyamazsa bu her zaman kaygı sebebi oluşturur. Geceleri yeterli ve iyi bir uyku alabilmek için kendinize bazı faydalı alışkanlıklar oluşturmalısınız.
Gün içinde çok fazla kahve tüketmekten kaçının. Aşırı şekilde kahve tükettiğiniz zaman, uyumak isteseniz bile uyumakta zorluk çekebilirisiniz. Bu durumda uyku problemi yaşamanız ve endişeli hissetmeniz olasıdır.
Alkolü hayatınızdan uzak tutmanız hem sağlığınız hem de kendiniz için sağlıklı olacaktır. Günün yorgunluğunu ve hayatın içindeki sıkıntıları anlık unutabilmek için insanların bir kısmı içki içtiklerini, ve bu şekilde dertlerinden uzaklaştıklarını söylemektedirler. Aslında alkol tüketimi hem uyku düzeninizi bozacak hem desizlerde uykusuzluğa sebeb olacaktır.

[Resim: alkol-tuketmek.jpg]

Bir çok insanın yaptığı en büyük yanlışlardan bir taneside uyumadan az önce yemek yemesidir.Uyku vaktinizden hemen önce bir şeyler yemekten mutlaka uzak durun. Yemek saatlerinizin de aynen uyku saatleriniz gibi düzenli bir zamanı olmalıdır. Yatmadan önce en az 4 ile 5 saat önce yemek yemeyi deneyin.

[Resim: yemek-yemek.jpg]

Öğlen Uykularınıza Dikkat Edin

[Resim: oglen-uykusu.jpg]

Büyüklerin kendilerini daha iyi hissetmeleri için gün içinde 15-20 dakikalık kısa bir şekerleme yapmak yeterli kabul edilir. Bunun yanında, eğer uyku sorunları yaşıyorsanız, akşamları uykunuzu olumsuz şekilde etkileyebileceği için yetişkinlere gündüzleri uzun şekerleme yapmamaları tavsiye edilir. Ayrıca, uyku ilacı alıyorsanız, bunları çok sık kullanmaktan kaçının.

Melatonin Eksikliğini Arttırın
İnsan vücudunda bulunan melatonin hormonu diğer adıyla uyku hormonu genellikle karanlıkta salgılanan bir hormon türüdür. Biyoritmimizi ve uykumuzu düzene sokan bu melatonin hormonu eksikliğinde birçok faktör oluşmaktadır. Melatonin hormonu eksikliği kaygı ve depresyonu arttırmakta, ortaya çıkan bu durum melatonin hormonu eksikliğinin daha da çoğalmasına neden olarak süreklilik  oluşturabilmektedir.
Akşamları yatmadan önce vişne, fındık, muz, yulaf, zencefil, anason ve rezene melatonin açısından zengin besinler oldukları için tüketebilir. 
Akşam uyku ortamının kesinlikle karanlık olması gerekmektedir. Bunun yanında, elektromanyetik dalgalarda melatonin üretimini azaltacağından, gece uyumak için seçilen yerde televizyon, bilgisayar, cep telefonu gibi cihazların bulunmaması ve bu cihazların elektrik prizine bağlı olmamaları gerekmektedir.

[Resim: melatonin.jpg]

Rahat Uyumanıza Yardımcı Olacak Takviyeler Alın
Akşamları eğer yattığınız zaman uykuya dalmakta zorlanıyor veyahut uykunuz sırasında çok sık uyanıyorsanız doktorunuzada danışıp, rahat uyumanız için bazı besin takviyeleri alabilirsiniz. Alabileceğiniz bazı takviyeler şunlardır:
  • Kedi otu, insanlar tarafından çok uzun yıllardır sakinleştirici ve kaygı bozukluğunu önleyici etkileri olduğu bilinen kedi otu bitkisi günümüzde insanların daha sağlıklı uyku uyuyabilmeleri için insanlara yardımcı olmaktadır. Doktorlar tarafından uyku sorunu olanlara tavsiye edilen kedi otu beyin hücreleri arasındaki bağlantılardan geçen uyarıların miktarını düşürüp ve sakinleşmenizi sağlıyor.

  • D Vitami, güne neşeli ve mutlu bir biçimde başlamak ve akşam uykunuzu yeterli ve sağlıklı bir biçimde almak için d vitami ve güneşten yararlanabilirsiniz.

  • L-theanin, Japonlar güne yeşil çay ile başladıklarında o günün daha iyi bir gün olacağına inanırlar. Yeşil çayın içinde bulunan bir aminoasit olan L-theanin sizin rahatlamanızı ve kaygı bozukluğunuzu azaltmanıza fayda sağlar. Yeşil çay kullanımı, beyinde oluşan stres ve kaygı gibi bağlantılı kimyasalların seviyesini azaltır, dingin bir zihin pozisyonu sağlar. Günümüz modern toplumunun yüzde doksanının şikayetçi olduğu kaygı bozukluğunun tedavi edilmesinde kullanılan en etkin ve takviyelerden biridir.
[Resim: yesil-cay.jpg]

İnsanlığın tarih boyunca yenemediği salgın hastalık olmamıştır. Tıp dünyası elbette ki Covid-19 salgınının çözümünü ve tedavisini bulcaktır. Bu salgın döneminde uyku sorunlarınızı çözmek için yukarıdaki yolların bazılarını deneyebilirsiniz. Doğru şekilde uygulama yaptığınız zaman sağlıklı şekilde uyuyabildiğinizi göreceksiniz.
Sık Sorulan Sorular

Akşamları neden derin uyumuyorum?

Covid-19 döneminde sağlıklı bir uyku uyuyabilmek neden önemlidir?

Covid-19 sebebiyle evden çevrimiçi olarak okula devam eden çocukların normal düzenleri bozuldu ve bu durum onların uyku düzenlerinide bozdu, bunu düzeltmek için ne yapılabilir?

Geceleri öksürük yüzünden uyuyamıyorsam ne yapabilirim?

Yemek yemenin uyku düzeni ile ilişkisi var mıdır?

Bu konuyu yazdır

  WordPress Htaccess Dosyası Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Yazar: şenol - 16-09-2020 Saat 13:14 - Forum: Wordpress - Yorum Yok

WordPress Htaccess Dosyası Hakkında Bilmeniz Gerekenler

.htaccess dosyasının site üzerinde çok büyük etkisi vardır. Erişim izinleri, engellemeler ve hata mesajları gibi sunucu ayarlarını yapılandırmak için kullanıldığı gibi, IP engellemek, verileri sıkıştırmak gibi işlemleri’de .htaccess ile yapmanız mümkündür.

Asla yedek almadan htaccess dosyasını düzenlemeyin

.htaccess Dosyayı düzenleyebilmek için bir FTP programına ve bir metin düzenleyicisine(notepad++ gibi) ihtiyacınız vardır.
.htaccess dosyasında herhangi bir değişiklik yapmadan önce, yakın zamanda dosyayı yedeklediğinizden emin olun. Basit bir metin dosyası olduğundan, onu FTP programınızla kolayca indirebilir ve bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz. Değişiklik bir hataya yol açarsa, yedeklemeyi tekrar yükleyebilir ve hatalı dosyanın üzerine yazabilirsiniz.

WordPress standart htaccess dosyası

WordPress yazılımının kendine ait hazır bir htaccess dosyası bulunmaktadır;

şu Şekildedir.

Kod:
# BEGIN WordPress
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
# END WordPress

Yeni bir kod satırı eklemek isterseniz # BEGIN WordPress ve # END WordPress arasına kodu eklemeniz yeterli olacaktır. Sadece gerekli kodları eklendiğinizden emin olun çünkü yanlış ve gereksiz eklenen kodlar sitede yavaşlamaya sebebiyet verebilmektedir.

Htaccess dosyasını koruma

.htaccess dosyasını korumanın en önemli adımı dosya izinlerini ayarlamaktır. Bunun için erişim yetkisinin 644 olarak ayarlanması önerilir. Kontrol etmek veya değiştirmek için, FTP programınızla oturum açın. .htaccess sağ tıklayın, “Dosya İzinleri” butonuna tıklayınca ayarları görebilir ve değişiklik yapabilirsiniz.

[Resim: file.jpg]

Htaccess dosyası üzerinden yönlendirme yapma

Yönlendirmeler doğrudan. htaccess dosyasından ayarlanabilir. Örneğin özel bir 404 hata sayfanız var ve o sayfaya yönlendirme yapmak istiyorsunuz. Öncelikle ana dizine hazırladığınız 404.html dosyasını attıktan sonra aşağıdaki kodu. htaccess dosyasına ekleyerek yönlendirme yapabilirsiniz;

ErrorDocument 404 http://www.siteismi.com/404.html

Kaynak;
Kaynak

Bu konuyu yazdır

Task