11-11-2020 Saat 18:48
(Son Düzenleme: 13-02-2022 Saat 01:31, Düzenleyen: Engin.
Sebep: Yazım Hataları
)
LPG'li Araç Vitesi Boşa Atınca Neden Stop Eder?
Karbüratörlü sistemlerde LPG'li araç vitesi boşa atınca stop ediyorsa şayet LPG beyninde herhangi arıza yoksa genelde iki sebepten meyadana geldiğni belirtmek isterim. LPG ayarı veya karbüratöre giren hava miktarı otogaz ustası veya bilinçsiz kişiler tarafından yanlış ayarlanmış demektir.
Aşağıda karbüratörlü LPG sistemlerinde vitesi boşa atınca stop etme nedenlerini aklımız yettiğince sıraladık.
1- Beyin arızası karbüratöre aşırı miktarda gaz gönderip motorun boğulmasına neden olup vitesi boşa atınca aracın stop etmesine neden olur. Arızalı LPG beyni genelde motor soğukken karlama ve buzlanma yapar.
2- LPG ayarı bilinçsiz kişiler tarafından yapılırsa regülatör gaz basınç ayarı ve motora giren hava miktarı dengeli ayarlanmazsa karbüratöre gren hava miktarı fazla olup boğulmaya neden olacağı için LPG'li araçta stop etme sorunu ortaya çıkar.
3- Motor suyu eksikse LPG beyni geç ısınacağından özellikle motor soğukken vitesi boşa atınca rolanti düşer ve araç stop eder.
4- Karbüratörlü ve eski tip enjeksiyonlu araçlarda gereksiz yere hava filtresi değişirse motora giren hava miktarı değişip düzensizleşeceği için araç düzensiz çalışır ve rölanti problemi ortaya çıkar.
5- Özellikle Renault, Opel, Hyundai ve Doğan Slx gurubu araçlarda hava filtresi içinde hava jigle kelebeği tertibatı bulunur. Bu tertibat içerisindeki civalı kelebek havadaki sıcaklık soğukluk ve nem oranına göre motora hava girişini ayarlar. Bu kelebeğin iyi bir LPG ustası tarafından kapalı konumda sabitlenmesi gerekir aksi halde boşa atınca rölanti sorununun önüne geçilemez.
6- Motorun çalışma sisteminde yani araç benzinde çalışırken de rölanti ve stop sorunu mevcutsa LPG çalışırken stop etmesi gayet normaldir. Motorun benzinde düzensiz çalışmasına sebep olan etkenler bulunup düzeltilmediği sürece LPG de sorun aranması doğru değildir.
Karbüratörlü sistemlerde LPG'li araç vitesi boşa atınca stop ediyorsa şayet LPG beyninde herhangi arıza yoksa genelde iki sebepten meyadana geldiğni belirtmek isterim. LPG ayarı veya karbüratöre giren hava miktarı otogaz ustası veya bilinçsiz kişiler tarafından yanlış ayarlanmış demektir.
Aşağıda karbüratörlü LPG sistemlerinde vitesi boşa atınca stop etme nedenlerini aklımız yettiğince sıraladık.
1- Beyin arızası karbüratöre aşırı miktarda gaz gönderip motorun boğulmasına neden olup vitesi boşa atınca aracın stop etmesine neden olur. Arızalı LPG beyni genelde motor soğukken karlama ve buzlanma yapar.
2- LPG ayarı bilinçsiz kişiler tarafından yapılırsa regülatör gaz basınç ayarı ve motora giren hava miktarı dengeli ayarlanmazsa karbüratöre gren hava miktarı fazla olup boğulmaya neden olacağı için LPG'li araçta stop etme sorunu ortaya çıkar.
3- Motor suyu eksikse LPG beyni geç ısınacağından özellikle motor soğukken vitesi boşa atınca rolanti düşer ve araç stop eder.
4- Karbüratörlü ve eski tip enjeksiyonlu araçlarda gereksiz yere hava filtresi değişirse motora giren hava miktarı değişip düzensizleşeceği için araç düzensiz çalışır ve rölanti problemi ortaya çıkar.
5- Özellikle Renault, Opel, Hyundai ve Doğan Slx gurubu araçlarda hava filtresi içinde hava jigle kelebeği tertibatı bulunur. Bu tertibat içerisindeki civalı kelebek havadaki sıcaklık soğukluk ve nem oranına göre motora hava girişini ayarlar. Bu kelebeğin iyi bir LPG ustası tarafından kapalı konumda sabitlenmesi gerekir aksi halde boşa atınca rölanti sorununun önüne geçilemez.
6- Motorun çalışma sisteminde yani araç benzinde çalışırken de rölanti ve stop sorunu mevcutsa LPG çalışırken stop etmesi gayet normaldir. Motorun benzinde düzensiz çalışmasına sebep olan etkenler bulunup düzeltilmediği sürece LPG de sorun aranması doğru değildir.