şenol   29-11-2020 Saat 23:00
#1
Sıralı Sistem LPG Sisteminde Oluşan Sorunlar Ve Çözümleri

Sıralı Sistem LPG Tekleme Nedenleri

Sıralı Sistem LPG Tekleme Sorunu Hakkında Kısa Bir Açıklama Yapalım İstedik. Sıralı Sistemlerde Teklemeye Neden Olan Sebepler LPG Kaynaklı Veya Ateşleme Sistemiyle İki Bölüme Ayrılır Bu Nedenleri Aşağıya Kısaca Anlaşılır Biçimde Özetledik.

LPG Sisteminde Teklemeye Neden Olan Faktörler

1- LPG Enjektörlerinden Teki Veya Daha Fazlası Arızalı İse Bağlı Oldukları Silindire Düzensiz LPG Yakıtı Göndereceği İçin Araçta Teklemeye Neden Olur.

2- Regulatör Basıncı Düzensiz İse Aşırı Dalgalanma Oluyorsa LPG Enjektörlerine Düzensiz Yakıt Göndereceği İçin Tekleme Meydana Gelir.

3- LPG Elektrik Tesisatında Gevşeklik Oksitlenme Gibi Faktörlerden LPG'de Tekleme Meydana Gelir. Özellikle Montaj Konusunda Uzman Olmayan Kişilerin Yaptığı Elektrik Tesisatı Montajında Kablo Bağlantılarında Lehim Kullanmadıkları İçin Zamanla Kabloların Su Alması Nemlenmesi Gibi Bir Çok Faktörden Etkilenerek Kabloda Gevşeme Ve Oksitlenme Meydana Gelir. Bu Gibi Sebeplerden Titreşim Halinde Kablolarda İletkenlik Sorunu Yaşanır.

4- Nadiren De Olsa LPG Ecu Arızası Nedeniyle Belli Devirlerde Teklemeye Neden Olur Sorunu Net Şekilde Teşhis Etmek İçin Deneme Maksatlı Ecu Takılması Gerekir.

5- Sıralı Sistemlerde Gaz Kesici İç Filtresi Aşırı Tıkalı İse Teklemeye Neden Olur. Gaz Kesici Filtrelerini Ortalama 30 İle 50 Km Arasında Değiştirmek Gerekir.

6- LPG Regülatörü Isınmıyorsa Yani Radyatör Suyu Eksik Ve Devirdayım Düzenli Yapmıyorsa Motor Isınana Kadar Sıralı Sistem LPG'de Tekleme Meydana Gelebilir.

7- Motor Suyu Kaçağı Varsa Bu Nedenle Bazı Araçlarda Motor Suyunun Hava Yapmasına Neden Olur. Bu Sebepten Motor Belli Bi Süre Su Devir Daim Görevini Yapamaz Bu Gibi Durumlarda Gaza Geçiş Isısı Erkene Ayarlanmışsa Enjektörlere Sıvı Gaz Gideceği İçin Sıralı Sistemlerde Boğulma Tekleme Surunu Meydana Gelir.

8- LPG Enjektör Kablolarının Çeşitli Nedenlerle Yanlış Dizilmesi Sonucu Sıralı Sistemde LPG'de Tekleme Meydana Gelir.

9- LPG Enjektör Meme Çapı Çok Küçük Veya Büyük Olursa Sıralı Sistemde Gaz Yememe Sorunu Meydana Gelir.

10- Sıralı Sistemde Motor Soğukken Tekleme Sorununun Bir Nedeni İse Özellikle Kış Aylarında Gaza Geçiş Isısının Düşük Derecede Ayarlanmasıdır.

Ateşleme Sistemi Kaynaklı Tekleme Nedenleri

1- LPG'li Araçta Buji Ve Buji Kabloları Her 50.000 Km Bir Değişmek Gerekir Aksi Halde Buji Ve Kabloları Özelliğini Kaybettiği İçin Belirli Devirlerde Tekleme Meydana Gelir.

2- LPG'li Araçta Her 100.000 Km Bir Ateşleme Bobinin Değişmesi Gerekir Özellikle Alman Üretim Olan Volkswagen, Ve Opel Gurubu Araçlarda Kısa Sürede Bobinleri Özelliklerini Kaybetmekte Olup Teklemeye Neden Olmaktadırlar.

3- Ateşleme Sistemine Ait RPM Ve Krank Sensörü Gibi Sensörlerin Arızası Yüzünden Nadiren De Olsa Tekleme Sorunu Meydana Gelmektedir.

4- Şarj Dinamosu Yeterli Şarj Etmiyorsa Motorun Çalışma Sistemini Etkileyeceği İçin Özellikle Sıralı Sistem LPG'de Meydana Gelir.

Sıralı Sistem Rölanti Sorunu Genelde İki Sebepten Meydana Gelir. Bu Sebepler Motor Sistemi Ve LPG Sistemi Olarak İkiye Ayrılır. Aşağıda Sıralı Sistem Rölanti Sorunu Hakkında Detaylı Paylaşımlar Yapılmıştır.

LPG Sisteminde Rölantiyi Etkileyen Faktörler

1- LPG Enjektörleri Arızalı İse Araçta Rölanti De Titreme Sorunu Meydana Getirir.

2- LPG Ayarı Bozulursa Rölanti Sorunu Meydana Çıkar Her 30.000 Km Bir Ayar Kontrolü Yaptırmak Gerekir.

3- LPG Beyni Çeşitli Nedenlerden Dolayı Geç Isınırsa Veya Gaza Geçiş Isısı Düşük
Ayarlanırsa Motor Soğukken Rölanti Sorunu Yaşanır.

4- Enjektör Nozulları Küçük Veya Büyük Olursa

5- LPG Beyni Yani Regülatör Arızalı Olursa Sürekli Basınç Değişikliği Yapacağı İçin Enjektörlere Düzenli Miktarda Gaz Göndermez Buda Araçta Rölanti Sorunu Ortaya Çıkarır.

6- LPG Ayarı Yapılırken Enjektör Süreleri Eşitlenmeden Ayarlanırsa Rölanti Soru Nu Meydana Gelir.

7- Nadiren de Olsa LPG ECU Sunun Arızalı Olmasından Enjektör Süreleri Karışır Veya LPG'de Çalışırken Benzin Gönderdiği İçin Rölanti Sorunu Ortaya Çıkar.

8- Gaz Kesici İç Filte Aşırı Tıkalıysa Rölantiye Ve Çekişe Etki Yapar Gaz Kesici İç Filtrenin 30 İle 50.000 Km Arası Değişmesi Gerekir.

9- Sıralı Sistem Rölanti Ayarı Etkileyen Faktörlerden Biride Enjektör Nozullarının Uzak Mesafede Montaj Edilmesinden Ortaya Çıkmaktadır.

Motor Sisteminden Rölantiyi Etkileyen Sebepler

1- Boğaz Kelebeği Pisse Ve Adaptasyon Ayarı Yapılmamışsa Rölantiyi Etkiler.

2- Aracın Şarz Dinamosu Görevini Tam Yapamıyorsa Yani Düşük Şarjdan Dolayı Rölantiyi Etkiler.

3- Rölanti Motorunda Arıza Varsa Hem Tüpte Hem Benzinde Rölantide Düzensiz Çalışmaya Neden Olur.

4- Hava Filtresi Tıkalıysa Motor Düzensiz Hava Alacağı İçin Stabilize Çalışmaz.

5- Ateşleme Sistemi Arızalı İse Sıralı Sistem Rölanti Sorunu Ortaya Çıkarır.

Sıralı Sistem LPG Li Araç Benzinde Kullanırken Performansı İyi Olup LPG'de Gaz Yemiyor İse Bunun Motor Ve LPG Sistemine Bağlı İki Ana Sebebi Vardır. Motor Ve LPG Sistemine Bağlı Sebepler Kısaca Aşağıda Sıralanmıştır.

Sıralı Sistem Araba LPG'de Gaz Yemiyor İse LPG Sisteminden Kaynaklanan Sebepler

1- LPG Enjektör Süreleri Tam Ayarlı Olmayabilir Veya LPG Enjektörleri Arızalı Olabilirler.

2- Nadiren de Rastlansa Gaz Kesici Veya Gaz Boruları Tıkalı Olup Motora Yetersiz Yakıt Göndermeye Neden Olup Sıralı Sistem Araçta Gaz Yememe Sorununa Yol Açabilirler.

3- LPG Regülatörü Arızalı Veya Regülatör Gaz Basıncı Ayarsız Olursa Sıralı Sistem Araçta Gaz Yememe Sorunu Görülebilir.

4- LPG Enjektör Nozul Çapları Küçük Veya Büyük Takılarak Aracın Boğulmasına Ve Gaz Yememesine Yol Açarlar.

5- Aracın LPG Ayarı Bozuksa Veya Yanlış Ayarlandıysa Araba LPG'de Gaz Yemiyor Hale Gelir.

6- LPG Enjektör Nozulları Yanma Odasına Uzak Mesafede Takılırsa Araç LPG'de İken Performans Kaybı Ve Düzensiz Çalışma Meydana Gelir.

7- LPG ECU Su Arızalı İse Enjektör Süreleri Düzensiz Olacağından Araçta Gaz Yememe Ve Düzensiz Çalışma Meydana Gelir.

8- Gaza Geçiş Isısı Düşük Ayarlanmış İse Özellikle Motor Soğukken Tekleme Meydana Gelir.

Araç LPG'de Gaz Yemiyor İse Motora Bağlı Sebepler

1- Sıralı Sistem Aracın Ateşleme Sisteminde Bulunan Bobin Buji Ve Kabloları Eski Ve Arızalı İse LPG'de Kullanırken Tekleme Ve Gaz Yememe Sorunu Meydana Gelir.

2- Aracın Hava Filtresi Aşırı Derece de Tıkalı İse Sıralı Sistem Araçta Performans Kaybı Ve Yakıt Tüketimi Sorunu Ortaya Çıkar.

3- Aracın Bobin, Buji ve Kabloları Arıza Yaptığında Yan Sanayi Kullanılırsa Sıralı Sistem Araç LPG'de İken Tekleme Ve Gaz Yememe Sorunları Ortaya Çıkar.
Son Düzenleme: 13-02-2022 Saat 01:48, Düzenleyen: Engin.

Fikrin rütbesi yoktur.
İfadeleri İptal Et?
  

Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi