Bu siteyi düzgün çalıştırmak için JavaScript'i etkinleştirmeniz gerekir.

JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.

You need to enable JavaScript to run this app.


Konu Bilgileri
KATEGORİ ADI Araç Tanıtımları
KONU SAHİBİ
Engin
KONUDAKİ CEVAP SAYISI
0
GÖRÜNTÜLEME SAYISI
603

Yorum Yaz 
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Saab 9-5

#1
Saab 9-5, Saab tarafından 1997-2012 yılları arasında üretilen üst orta sınıf otomobil modelidir. Bilinen rakipleri arasında Audi A6, BMW 5 serisi ve Mercedes E serisi sayılabilir.

[Resim: e773b1b84b8f3a4f3cb3098cf78f6990.jpg]

[Resim: 1e3fb9c7625a4287a0acf0aa341330de.jpg]


Birinci nesil (YS3E, 1997-2010)

İlk nesil 9-5, 1997 yılında tanıtılmış olup Saab 9000'in yerini almıştır. Kardeşi Saab 9-3'ün ilk nesli gibi GM2900 platformunu kullanır; önden çekişli platform Saab 9-5'in sınıfına uygun şekilde boyutlandırılmıştır. Sedan ve station wagon gövde tiplerinde üretilen Saab 9-5'in aerodinamik direnç katsayısı sedan versiyonu için 0,29'dur.

Saab'ın güvenlik açısından ününü sürdüren Saab 9-5'te aktif kafalıklar ve göğüs bölgesinin yanı sıra kafa bölgesini de koruyan yan hava yastıkları bulunur. Sağlamlaştırılmış yolcu kabini "sarkaç B sütunu" olarak tanımlanan bir B sütunu ile desteklenmiştir. Bu tasarım kaza anında çarpmada emilmesi gereken enerjiyi mümkün olduğu kadar aracın alt bölgesine yönlendirir.

Motorlar

Saab 9-5'in turbo motorları araca yüksek hızlanma yeteneği sağlamaktadır.Aero modellerinde bulunabilen B235R dört silindirli turbo motoru döneminin yüksek güçlü spor araçlarıyla benzer hızlanma değerleri sağlayabilir; bu bir yarış arabası niteliğinden çok sollama sırasında maruz kalınan riskin süresini kısaltarak güvenliği artırmak olarak değerlendirilmelidir.

Özellikle 2003 öncesi bazı motorlar yağlamayla ilgili bir sorun nedeniyle yüksek arıza oranları çıkarmıştır. Saab 2004 yılında yaptığı bir modifikasyonla bu tehlikeyi azaltmış ve bu tarihten sonra sentetik yağ kullanımını zorunlu tutmuştur.

Şanzımanlar

Manuel şanzımanlar 5 ileri oranlıdır. Otomatik şanzımanlar ise Aisin Warner kökenli dört ve daha sonra beş ileri oranlı modellerdir. Dört ileri oranlı otomatik şanzımanın kodu AW 50-42LE, beş ileri oranlı modelin kodu ise AF33 olarak geçer. Her iki şanzıman da Opel modellerinde kullanılmıştır.

İkinci nesil (YS3G, 2010-2012)

15 Eylül 2009 tarihinde ikinci nesil 9-5 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı ve üretimine Haziran 2010 tarihinde başlandı.[2] Ancak 9-5'in üretimi Saab'ın yaşadığı ekonomik sıkıntılar nedeniyle 2012'de durdurulmuştur.

[Resim: saab-9-5-aero-arka.jpg?w=1112]

[Resim: 2010_Saab_9-5_-_Front_end.jpg]

[Resim: saab-9-5-yan.jpg]

[Resim: saab-9-5-ic3a7.jpg]

[Resim: 28510104536501600x1060.jpg?itok=SdTIF1C6]
Cevapla
Yorum Yaz 


[-]
Hızlı Cevap / Sende Bi' Şeyler De!
Konu
Bu mesaj için cevabınızı buraya yazınız.

İnsan Doğrulama:
Lütfen aşağıda gördüğünüz onay kutusunu işaretleyin. Bu işlem, otomatik spam botlarını önlemek için kullanılır.


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

ForumTeams
ForumTeams
Genel Forum Sitesi, Güncel Forumlar, Bilgisayar, Yazılım, Donanım, Windows, Linux, macOS, Ücretsiz Program İndir, Ip Tv, Türk Tarihi, Dünya Tarihi, Kültür, Sanat, Rap Müzik, Wordpress, MyBB, Vbulletin, SEO, Astroloji, Burçlar, Sağlık, Exxen